חיכתי בתור בשופרסל, ולפתע קלטה עיני את הגיליון האחרון של השבועון "לאשה". נדהמתי לראות שהגיליון כולו מוקדש לאמניות ישראליות, ומהר דחפתי עותק לסל הקניות שלי. אני, כמו הרבה אחרים, צמאים לכל כתבה, ראיון וביקורת על אמנות ישראלית, אז אם יש שבועון נשים שמקדיש לאמניות גיליון שלם, אז לא אוציא 16.50 ש"ח על כך? בטח שכן, אפילו שזה לאשה. בניגוד לציפיות הגבוהות שהיו לי מprogramma הפעם לא היו לי ציפיות בכלל.

אני לא רוצה להשמע כמו מי שמנסה להיות קול בעל כורחו, אבל ו"אבל" גדול מאד, מדובר בגיליון משובח ביותר על אמנות ישראלית. יש בו הכל, ראיונות, סקירות, רכילות, כל מה שצריך להיות במגזין אמנות. אני לא צוחק! רוצו לפיצוציה הקרובה לביתכם ותקנו "לאשה". תקוותי הגדולה, שמשהו יראה את הגיליון ויחליט לפתוח מגזין כזה לאמנות ישראלית. בנתיים אפשר להנות מהיציאה החד פעמית הזו. כמעט כל האמניות הפועלות היום מוזכרות בגיליון בצורה כזו או אחרת, יש מלא דימויים יפים וכתבות לא רעות בכלל. ראיון עם יהודית סספורטס, ועם זויה, מיכל רובנר בעבודה ויש גם טור חדש של שפרה! נראה לי שהיוזמה הגיעה מכיוונה של אורלי מיברג, בכל מקרה שפו לכל המעורבות והיוזמות.

נכון שלא מדובר בדבר הכי אינטיליגנטי ומתוחכם ובטח לא מדובר במגזין עם הדפסות הכי איכותיות שינוח על שולחן הקפה שלכם, אבל שווה לראות איך סקירה של עולם האמנות יכולה להיות אטרקטיבית ובגובה העיניים. ושימו לב למתכון של העוגת שקדים ומסקרפונה :)

לאשה 5/10/2009

לאשה 5/10/2009

