החלטתי לפתוח פינה חדשה – המתכון השבועי. כל שבוע מתכון אחד מנצח מהמטבח הביתי שלי. אני מודה שאני בעיקר עושה את זה מתוך קנאה תהומית בבלוג המתחרה שלי  – ביסים. בלוג מתכונים שתמיד משאיר אותי במקום שני ברשימת הבלוגים הנצפים ביותר בוורד פרס.

מצרכים:

2 בצלים סגולים פרוסים

2 כוסות אורז פרסי שטוף היטב

250 גר' עדשים שחורות מבושלות עד לרכות (אין צורך בהשריה מוקדמת)

חצי צרור פטרוזיליה קצוץ

500 מ"ל יוגורט כבשים

שמן זית

כף נענע מיובשת

100 גר' צנוברים קלויים (לא חובה)

מלח ופלפל

הוראות הכנה:

מטגנים בשליש כוס שמן זית את הבצלים עד להשחמה ופריכות. מוציאים את הבצלים ללא השמן מהסיר ושומרים בצד. מוסיפים את האורז המסונן ממים לסיר עם השמן החם, מתבלים בכחצי כף מלח ומערבבים כשלוש דקות. יוצקים ארבע כוסות מים וממתינים לרתיחה. מנמיכים את האש לעוצמה מינימלית ומבשלים כ20 דקות עד שכל המים מתאדים. מסירים מהאש ומכסים במגבת מטבח נקיה כעשר דקות. מערבבים את האורז במזלג על מנת להפריד את גרגיריו ומוסיפים את העדשים המבושלות, הפטרוזיליה הקצוצה, הנענע המיובשת, הצנוברים ומתקנים תיבול בעזרת הפלפל והמלח. מחלקים לקעריות, ויוצקים על כל מנה כמה כפות נדיבות של יוגורט. על היוגורט יוצקים שמן זית, ומעטרים בפלפל גרוס וגרגרי מלח ים אטלנטי.

ניתן להחליף את האורז הפרסי באורז מלא, בורגול או חיטה (אפשר גם קינואה אם ממש מוכרחים).

בתיאבון!

